
12 iunie 2023
- S-au adus modificari conform carora registrele contabile obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor contabile se pastreaza in arhiva persoanelor juridice timp de 5 ani, incepand cu data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar, inclusiv pentru statele de salarii.
- A fost introdusa obligatia reconstituirii documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, care se afla in termenul de pastrare prevazut de legea contabilitatii.
- Au fost aduse completari conform carora documentele finaciar-contabile ce atesta provenienta bunurilor cu durata de viata mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada duratei de viata utile si de persoanele ce tin contabilitatea in partida simpla.
- Registrele contabile obligatorii si documentele justificative ce stau la baza inregistrarilor contabile a persoanelor care conduc contabilitatea in partida simpla, se pastreaza de asemenea timp de 5 ani. Astfel, termenul de arhivare de 5 ani este calculat incepand cu 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar, inclusiv pentru statele de salarii.